Door gebruik te blijven maken van deze website, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies bij bezoek aan onze website.

Voedingsadvies

Introductie

Naast je trainingen zijn voeding en rust de drie pilaren voor progressie. Je trainingen nemen één, misschien twee uur per dag in beslag. Wat je die andere 22-23 uur doet is minstens net zo belangrijk. We willen het belang van voeding, training en rust niet aanduiden in procentuele waardes. Bijvoorbeeld voeding zorgt voor 80% van de resultaten, training en rust voor 20%. Elk aspect is belangrijk voor optimale resultaten. Je kunt een intelligent opgesteld voedingsschema volgen, maar als je geen goede training hebt die voor de nodige prikkels zorgt, blijven resultaten beperkt.

Andersom geldt hetzelfde. Rust wordt vaak onderschat, maar door bijvoorbeeld slecht te slapen hinder je je vooruitgang meer dan je denkt en riskeer je je gezondheid. Waar wel alle onderzoeken het over eens zijn is dat voeding een zeer belangrijke rol speelt in het uiteindelijke resultaat. Het punt is dat je ervoor moet zorgen dat alle drie de aspecten in orde zijn. Wanneer je je lichaam goed verzorgt en je het alle voedingsstoffen in de juiste hoeveelheid geeft, zal dit teen positief effect hebben op je algemeen welzijn.

Wil je weten of je uitgebalanceerd eet, hoe je een lekkere en toch gezonde maaltijd kan samenstellen, hoe je gewicht kan verliezen op een verantwoorde manier zonder drastisch te moeten diëten en hoe je nadien je gewicht kan behouden? Wil je graag op een verantwoorde manier in gewicht aankomen?

We helpen je graag verder aan de hand van een gepersonaliseerd programma. Zo nemen we samen de start naar een nieuwe, gezonde leefstijl die je levenslang kan volhouden!

q

Geef niet op!

Het zal 4 weken duren voor jij het ziet,
het zal 8 weken duren voor je vrienden het zien
en na 12 weken zal iedereen het zien!

Waarvoor kan je bij ons terecht?

  • Ideaal ontbijten
  • Gewichtsbeheersing
  • Fitness
  • Aflijnen
  • Extra spiermassa opbouwen
  • Balsporten
  • Duursporten
  • Gevechtsporten

Werkwijze

1. Intakegesprek

We bekijken samen de invloed van enkele belangrijke gegevens (beroep, beweging, thuissituatie, gewichtsverloop, e.d.) die je individueel advies mee zullen bepalen. We bekijken je huidige voedingspatroon zodat we het voedingsadvies op jouw gewoonten kunnen afstemmen.

2. Evaluatie huidige lichaamssamenstelling

Een bodyscan brengt je lichaam nauwkeurig in beeld. Deze analyse bepaalt de hoeveelheid vet-, spier- en botmassa, … in je lichaam. Afhankelijk van deze resultaten stellen we samen een haalbaar doel voorop.

3. Voedingsschema

We maken steeds advies op maat. Dit betekent dat iedereen individueel advies krijgt, aangepast aan je levensstijl, sport en activiteiten. Je ontvangt een op maat gemaakt programma waar je meteen mee aan de slag kan.

4. Bewegingsadvies

Wil je gezonde voeding combineren met een actieve levensstijl? Vraag een trainingsschema in uw sportcentrum, aan je persoonlijke trainer.

5. Opvolging resultaat

We volgen je verder op bij het streven naar jouw doel . We bespreken de eventuele moeilijkheden en zoeken samen naar een gepaste oplossing. We volgen de evolutie van je gewicht en vetpercentage en sturen bij waar nodig. Samen zullen we jouw doel bereiken!

Of je nu competitiegericht of als amateur aan sport doet, het doet je lichaam deugd. Dit zowel op fysiek als mentaal gebied. Om betere prestaties te leveren, is training een belangrijke factor. Om echter de trainingen tot een goed einde te kunnen brengen, heeft elke sporter nood aan voldoende voedings- stoffen.

Een tekort aan een bepaalde voedingsstof kan de prestaties immers negatief beïnvloeden. Voeding is, naast training, een belangrijke factor ter verbetering van de sportprestaties.
Verkeerde voeding kan tot dehydratatie, concentratieverlies, verminderde kracht en uithouding en uiteindelijk tot blessures leiden.

De optimale voeding van een sporter is afhankelijk van de duur en intensiteit van de sport, de trainingstijden, het gewenste lichaamsgewicht en het sportseizoen. Wij begeleiden je graag naar betere sportprestaties door een aangepaste sportvoeding!

Tarieven

Alle advies en opvolging is volledig gratis. Voor de eerste consultatie trekken we één uur uit en deze is gratis en vrijblijvend (inclusief analyse lichaamssamenstelling). Analyse van de lichaamssamenstelling: bepaling van het vetpercentage, de vetvrije massa, en het visceraal vet.

Voor zowel recreatieve sporters als atleten op een hoger niveau is een goede lichaamssamenstelling van belang, zowel in functie van de gezondheid als van de prestatie.
Een analyse van de lichaamssamenstelling wordt uitgevoerd om nauwkeurig te meten uit welke componenten je lichaamsgewicht is opgebouwd. Het menselijke lichaam bestaat immers uit verschillende types vetvrij weefsel (spieren, organen, …) en uit vetweefsel. De klassieke bepaling via de Body Mass Index (BMI) geeft immers geen informatie over de samenstelling van ons gewicht, en kan daarom foutief worden geïnterpreteerd.

Wij maken voor de analyse van de lichaamssamenstelling gebruik van een bodyscan van het volledige lichaam. Tijdens de analyse worden volgende zaken bepaald:

  • Lichaamslengte en lichaamsgewicht
  • Vetpercentage
  • Spiermassa
  • Visceraal vet (vet rond de organen)
  • Rustmetabolisme
  • Metabolische leeftijd
  • Vochtbalans

De resultaten van de analyse worden achteraf uitgebreid besproken in functie van uw doelstelling en vergeleken met uw referentiegroep

Gratis advies

Voor een verantwoord eetpatroon en een actieve levensstijl!
Maak afspraak